Dead Space III
زمانی که Dead Space در سال 2008 توسط EA ساخته و عرضه شد، با عنوانی روبرو شدیم که مطابق با فرمول ترس بنیانگذاری شده بود. محیطی با اتمسفر تاریک، دیوارهایی رنگین از خون و جسدهای بی جان نصفه و نیمه همگی جزو این فرمول محسوب می شدند. اما مهم ترین قسمت این فرمول همان فضای مرده و بی جاذبه بود. قهرمان این فضا، مهندسی به نام آیزک کلارک بود که به دلیل قطع ارتباط رادیویی سفینه USG Ishimura با گروهی وارد این فضا شد. او در ادامه با موجوداتی عجیب به نام نکرومورفها روبرو می شود و بیشتر اعضا توسط آن ها کشته شده و تبدیل به یک نکرومورف می شوند.
اصلی ترین عامل موفقیت Dead Space همین ترس و گیم پلی عالی و بی نقصش است. موسیقی متن و صداگذاری در ایجاد این فضای ترسناک بسیار نقش مهمی دارد و یکی از پایه های اصلی موفقیت این بازی بشمار می رود. در این نسخه برای رسیدن به این هدف کار آهنگسازی بر عهده جیسون گریوز قرار داده شد، کسی که آخرین کارش در فیلم زیبای MAMA بسیار مورد توجه قرار گرفته بود. جیسون گریوز به خوبی موسیقی های خفقان بازی را با ملودی اصلی و موسیقی کامل بازی تطبیق داده که این کار با ترس روانشناسانهای مطابقت دارد و به خوبی فضای ترسناک مورد نیاز صحنه های بازی را القا می کند.